Українські АЗС вже давно перестали бути просто паливним ритейлом. Вони більше ніж мережі з супутніми товарами. Це цілі багатофункціональні комплекси, які надають різнопланові послуги з непаливних продажів: харчування, напоїв, продажів товарів, можливості зняття готівки через касу, поштомати й т.д.
Роздрібна торгівля, як один з напрямків непаливних продажів в мережі АЗС
Збільшити прибутки на АЗС можна навіть у поточній ситуації на ринку. Один з таких напрямків – розвиток непаливного ритейлу шляхом побудови невеликих магазинчиків біля АЗС та кафе. У Західній Європі такі комплекси генерують вже більш ніж половину прибутку для АЗС. Іншими словами, продаж шоколаду, хот-догів чи просто солодкої води є вигідним джерелом прибутку, як і продаж пального.
Згідно зі статистикою в Україні, купівля разом із паливом супутніх товарів та послуг приносить АЗС 15-30% обороту мережі, а конверсія паливних чеків у непаливні перевищує, подекуди, майже 100%. Велику частку непаливних продажів складають магазини та заклади харчування, від 12-20%.
Додатковий комплекс послуг, який можна запровадити на АЗС
З кожним роком кількість послуг на АЗС зростає, так, наприклад, окрім роздрібної торгівлі на АЗС можна додати наступний перелік послуг:
- доставлення продуктів та їжі з магазинів
- поштомати «Нової Пошти»
- точки видачі Rozetka
- напої та товари to go
- можливість безоплатного підключення до Wi-Fi
- онлайн-магазин пального
В залежності від розташування АЗС (на трасі чи у місті), та від її структури трафіку, можна розмістити хімчистку, обмінник валют, банкомат для зняття готівки. Якщо АЗС співпрацює з міжнародним аеропортом, можна додати послугу упаковування багажу та онлайн-табло з розкладом рейсів. Великою перевагою користуються мобільні додатки від АЗС. У таких застосунках можна заздалегідь обрати колонку, марку, переглянути ціни на товари й т. п. Не оминайте й програми лояльності, окрім розширення можливостей та бонусів при купівлі пального, це значно підвищує сервіс в очах ваших клієнтів.
Автоматизація бізнесу, як комплексне управління процесами діяльності АЗС
Забезпечення росту та розвитку продажів супутніми товарами мережі АЗС потребує сучасного технологічного IT інструменту, який би дозволяв управляти процесом продажів, плануванням закупівлі, асортиментом товарів на АЗС і т.п.
У ході проекту компанія We.Code запропонувала паливному ринку України систему, що дозволяє уникнути покладів не ходового товару, завжди мати на торгових точках найактуальніші позиції, аналізувати динаміку продажів за групами товарів, прогнозувати потреби товарного асортименту. Зокрема реалізовані такі функціональні можливості: розроблено спеціалізований інтерфейс «Центральне замовлення», регістри відомостей та довідники, постачальники магазинів, константи, встановлення норм залишків товарів на магазинах, групи продажу магазину, реєстрація цін постачальника, обробка «Прийом товарів».
Результатами проекту стали:
- Організація процесу центральних закупівель
- Оптимізація залишків товарів на АЗС
- Зменшення помилок та ручної роботи співробітників
Система супутніх товарів та послуг є суттєвим фактором лояльності клієнтів, який дозволяє бути ефективним гравцем на ринку АЗС. Це один з антикризових засобів, який робить вас сильніше, та дозволяє залишатися у тонусі навіть у періоди турбулентностей.